Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
Đại học Công nghiệp TP.HCM
Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
Đội ngũ giảng viên
Chủ đề năm học
Thông tin giảng viên
Phó trưởng Khoa
Website cá nhân: xem link
A. Quá trình đào tạo
2009Đại học , Đại học Công nghiệp TPHCM
2012Thạc sĩ , Đại học Toulouse 1 Capitole
2016Văn bằng 2, Đại học Tài chính - Marketing
2016Trung cấp, Trường Đào tạo, bồi dưỡng cán bộ Công Thương Trung ương
2020Tiến sĩ, Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh
2022Văn bằng 2, Đại học Công nghệ Thông tin - ĐH Quốc gia TP.HCM
B. Chứng chỉ ngắn hạn
2016TOEIC (710), Educational Testing Service
2016Chứng chỉ Tin học ứng dụng - Trình độ B, Đại học Bách Khoa TP.HCM
2015Chứng chỉ nghiệp vụ sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội
C. Công tác
09/2023-Hiện nayPhó trưởng khoa, Chủ nhiệm Bộ môn Thương mại điện tử, Khoa Thương mại - Du lịch. Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
04/2022-08/2023Chủ nhiệm bộ môn Thương mại điện tử, Khoa Thương mại - Du lịch. Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh
09/2020-03/2022Giảng viên, Khoa Thương mại Du lịch. Đại học Công nghiệp TP.HCM
09/2009-08/2020Giảng viên, Khoa Quản trị kinh doanh. Đại học Công nghiệp TP.HCM
D. Đề tài Nghiên cứu khoa học
1. Vai trò trung gian của lòng tin trong mối quan hệ giữa sự quan tâm về thực tiễn bảo mật thông tin của tổ chức và ý định mua trực tuyến của khách hàng tại Việt Nam. Đề tài cấp trường, (03/2022-04/2023). Chủ nhiệm
2. Nghiên cứu nâng cao năng lực cạnh tranh cho các doanh nghiệp xuất khẩu tỉnh Kiên Giang trong điều kiện hội nhập. Tỉnh/Thành phố (hoặc ĐH Quốc gia), (06/2018-06/2020). Tham gia
3. Ảnh hưởng của rủi ro cảm nhận đến ý định mua hàng trực tuyến của khách hàng tại Thành phố Hồ Chí Minh. Đề tài cấp trường, (04/2017-03/2018). Chủ nhiệm
4. Nghiên cứu nhận thức bảo vệ thông tin riêng tư của người mua hàng trực tuyến tại TP.HCM. Đề tài cấp trường, (10/2015-10/2016). Chủ nhiệm
5. Nghiên cứu các yếu tố tác động đến lòng trung thành của khách hàng đối với các sản phẩm tiêu dùng Việt Nam trên các sàn thương mại điện tử. Đề tài cấp trường, (03/2021-11/2022). Tham gia
6. Nghiên cứu ảnh hưởng của mạng xã hội Facebook đến thái độ mua hàng trực tuyến của giới trẻ tại thành phố Hồ Chí Minh trong thời kỳ chuyển đổi số. Đề tài cấp trường, (03/2021-11/2022). Tham gia
E. Công trình tiêu biểu
1. Simulation Modelling of Electric Vehicle Charging Recommendations Based on Q-Learning. International Journal of Simulation Modelling, ISSN 1726-4529, Vol. 23(3), pp. 495-506. (2024-09-01)
2. The Mediating role of Environmental Knowledge Sharing on the Impact of Green Leadership on Innovation in Vietnamese Small and Medium Enterprises. Dalat University Journal of Science, ISSN 0866-787x, Vol. 15(1), pp. 3-26. (2024-06-24)
3. How to enhance customer retention in the electronic marketplaces: The role of knowledge management strategies. Customer Relationship Management: Methods, Opportunities and Challenges, Nova Science Publishers, Inc., ISBN 979-8-89113-662-5, Vol. 1, pp. 1-15. (2024-06-19)
4. Why do generation X customers use wearable fitness technology equipment after recovering from coronavirus? The role of perceived health risks. Heliyon, ISSN 2405-8440, Vol. 10(12), pp. e32978. (2024-06-13)
5. The Impact of Review and Rating on Customer Experience in Electronic Marketplaces. Business Management, ISSN 0861-6604, Vol. 2024(2), pp. 5-21. (2024-06-07)
6. Ý định tiếp tục sử dụng phần mềm tại nơi làm việc trong bối cảnh chuyển đổi số: Tích hợp sự phù hợp giữa công nghệ - nhiệm vụ vào lý thuyết về tính liên tục của công nghệ. Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh – Kinh tế và Quản trị Kinh doanh, ISSN 2734-9306, tập 19(10), trang 3-16. (2024-05-16)
7. Đồ họa ứng dụng. Nhà xuất bản Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh, ISBN 978-604-920-214-8. (2024-04-01)
8. Dataset of concerns for privacy information practices and consumer behavior in online market: A survey in Vietnam. Data in Brief, ISSN 2352-3409, Vol. 54, pp. 1-10. (2024-03-21)
9. Khám phá vai trò trung gian của năng lực đổi mới và định hướng sáng nghiệp trong ảnh hưởng của chuyển đổi số đối với năng lực cạnh tranh của doanh nghiệp nhỏ và vừa. Tạp chí Kinh tế và Phát triển, ISSN 1859-0012, tập 321(2), trang 70-78. (2024-03-03)
10. Predict Exchange Rate by Adopting Maximum Likelihood Estimation (MLE) Method Approach. Smart Innovation, Systems and Technologies, ISBN 978-981-99-7710-9, Vol. 376, pp. 457-466. (2024-02-17)
11. The Impact of Voice Control Function on the Elder Customers’ Smart Home Continuous Adoption. Smart Innovation, Systems and Technologies, ISBN 978-981-99-7710-9, Vol. 376, pp. 467-476. (2024-02-17)
12. Knowledge-intensive teamwork development through social media adoption after the COVID-19 pandemic in higher education institutions. Heliyon, ISSN 2405-8440, Vol. 10(4), pp. e26210. (2024-02-14)
13. Các giải pháp quảng bá sản phẩm OCOP của Sóc Trăng trên thị trường. Tạp chí Kinh tế và Dự báo, ISSN 1859-4972, tập 04/2024, trang 206-209. (2024-02-02)
14. Analyzing Electronic Word-of-Mouth in Social Commerce: An Investigation through the Lens of Social Support Theory. 2023 International Conference on Innovation and Intelligence for Informatics, Computing, and Technologies (3ICT), ISBN 979-8-3503-0777-1, pp. 200-203. (2024-01-19)
15. Utilizing LSTM-RNN Algorithm in a Multi-Factor Model for Forecasting Investment Portfolio Returns. 2023 International Conference on Innovation and Intelligence for Informatics, Computing, and Technologies (3ICT), ISBN 979-8-3503-0777-1, pp. 23-26. (2024-01-19)
16. A Comparison of CAPM and Fama-French Three-Factor model under Machine Learning approaching. Journal of Eastern European and Central Asian Research, ISSN 2328-8272, Vol. 10(7), pp. 1100-1111. (2023-12-03)
17. The Role of Airport Service Quality Toward Passenger Electronic Word-Of-Mouth. Journal of Logistics, Informatics, and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 10(4), pp. 326-345. (2023-12-01)
18. Electronic Word-of-Mouth Behavior of Passengers in the Airport: The combination of SOR and Commitment-Trust theory. Business Management, ISSN 2534-8396, Vol. 2023(4), pp. 5-26. (2023-11-28)
19. Stock Price Prediction by Machine Learning Technique: Case Study of Ho Chi Minh Stock Exchange. 2023 International Conference on Information Technology Research and Innovation (ICITRI), ISBN 979-8-3503-2494-5, pp. 114 - 117. (2023-09-19)
20. New Trends in Over the Top Media Service (OTT) Web User Behaviour Analysis and Unethical User Prediction. Mobile Networks and Applications, ISSN 1383-469X, Vol. 2023, pp. 1-17. (2023-09-05)
21. The effectiveness of knowledge management systems in motivation and satisfaction in higher education Institutions: Data from Vietnam. Data in Brief, ISSN 2352-3409, Vol. 49(2023), pp. 1-9. (2023-07-28)
22. Ý định tiếp tục sử dụng thương mại di dộng: Một nghiên cứu mở rộng mô hình xác nhận - kỳ vọng. Tạp chí Kinh tế và Phát triển, ISSN 1859-0012, tập 313, trang 50-59. (2023-07-24)
23. Increasing online business productivity through customer electronic loyalty: the role of online trust and hedonic value. International Journal of Public Sector Performance Management, ISSN 1741-105X, Vol. 12(1-2), pp. 252-274. (2023-07-14)
24. Qualitative research in social sciences: data collection, data analysis and report writing. International Journal of Public Sector Performance Management, ISSN 1741-105X, Vol. 12(1-2), pp. 187 - 209. (2023-07-14)
25. Marketing information system based on unsupervised visual data to manage transportation industry using signal processing. Expert Systems, ISSN 0266-4720, Vol. e13384, pp. 1-17. (2023-06-28)
26. Customer's Online Purchase Intention: The Role of Perceived Business Size and Reputation. Journal of Logistics, Informatics and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 10(2), pp. 296-307. (2023-06-02)
27. The Role of Technology in Omnichannel Strategy: The Case of Fashion Industry. Journal of System and Management Sciences, ISBN 1816-6075(Print),1818-0523(Online), tập Vol. 13 (2023) No.3, trang 421-430. (2023-05-31)
28. Predicting Returns of Exchange Rate from Oil Prices: Machine Learning Approach. 2023 IEEE 8th International Conference for Convergence in Technology (I2CT), ISBN 979-8-3503-3401-2, pp. 1-3. (2023-05-23)
29. Comparing the predictive efficiency of Fama-French Three-Factor Model and Carhart Four-Factor Model: Financial market approach. 2023 IEEE 8th International Conference for Convergence in Technology (I2CT), ISBN 979-8-3503-3401-2, pp. 1-5. (2023-05-23)
30. Quy mô doanh nghiệp ảnh hưởng như thế nào đến lòng tin, thái độ và ý định mua hàng trực tuyến của khách hàng Việt Nam?. Tạp chí Khoa học Thương mại, ISSN 1859-3666, tập 176/2023, trang 81-92. (2023-05-09)
31. Predicting Stock Price Movement for The Inefficient Market: Case of Hanoi Stock Exchange (HNX). 2023 2nd International Conference for Innovation in Technology (INOCON), ISBN 979-8-3503-2092-3, pp. 1-4. (2023-04-19)
32. Applying Smart Tourism Management in Vietnam after Covid-19 pandemic: A qualitative research. Quality - Access to Success, ISSN 1582-2559, Vol. 24(194), pp. 1-8. (2023-04-01)
33. Predict Stock Price Movement Using Long Short-Term Memory Recurrent Neural Network and Support Vector Machine. Quality - Access to Success, ISSN 1582-2559, Vol. 24(194), pp. 49-59. (2023-04-01)
34. Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng về chất lượng dịch vụ di động của Vinaphone trên địa bàn Dầu Tiếng, tỉnh Bình Dương. Tạp chí Kinh tế Châu Á - Thái Bình Dương, ISSN 0868-3808, tập Số cuối tháng 3/2023, trang 64-66. (2023-03-31)
35. The role of self-efficacy and firm size in the online advertising services continuous adoption intention: Theory of planned behavior approach. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, ISSN 2199-8531, Vol. 9(1), pp. 1-12. (2023-03-31)
36. Enhancing the Customer's Information-sharing Intention Through Omnichannel Strategies. Journal of Distribution Science, ISSN 1738-3110, Vol. 21(3), pp. 83-92. (2023-03-30)
37. The value premium and uncertainty: An approach by support vector regression algorithm. Cogent Economics and Finance, ISSN 2332-2039, Vol. 11(1), pp. 1-15. (2023-03-19)
38. Effectiveness of OLS and SVR in Return Prediction: Fama-French Three-factor Model and CAPM Framework. Industrial Engineering & Management Systems, ISSN 1598-7248, Vol. 22(1), pp. 73-84. (2023-03-01)
39. How Does Anxiety Affect the Relationship between the Customer and the Omnichannel Systems?. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, ISSN 0718-1876, Vol. 18(1), pp. 130-149. (2023-01-09)
40. Impulse Buying Behavior of Generation Z customers in Social Commerce: Flow Theory Approach. Journal of Logistics, Informatics and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 9(4), pp. 197-208. (2022-12-31)
41. Examining the Structural Relationships 0f Electronic Word of Mouth, Attitude toward Destination, Travel Intention, Tourist Satisfaction and Loyalty: A Meta-Analysis. Geojournal of Tourism and Geosites, ISSN 2065-0817, Vol. 45(4spl), pp. 1650 - 1660. (2022-12-30)
42. The influence of social media marketing activities on customer loyalty: A study of e-commerce industry. International Journal of Data and Network Science, ISSN 2561-8148, Vol. 7(1), pp. 175-184. (2022-11-15)
43. How do customer anxiety levels impact relationship marketing in electronic commerce?. International Journal of Electrical and Computer Engineering, ISSN 2088-8708, Vol. 9(1), pp. 2136928. (2022-10-28)
44. The Influence of Individuals' Concerns about Organization's Privacy Information Practices on Customers' Online Purchase Intentions: The Mediating Role of Online Trust. Journal of Logistics, Informatics and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 9(3), pp. 31-44. (2022-10-09)
45. A Study on Approaches to Neural Machine Translation. Journal of Logistics, Informatics and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 9(3), pp. 271-283. (2022-10-09)
46. The impact of Company Characteristics and Macro Factors on Stock Prices: Machine Learning approach. 2022 International Conference on Decision Aid Sciences and Applications (DASA), ISBN 978-1-6654-9501-1, pp. 1153-1157. (2022-05-02)
47. The Moderating Role of Anxiety in the Relationship between the Perceived Benefits, Online Trust and Personal Information Disclosure in Online Shopping. International Journal of Business and Society, ISSN 1511-6670, Vol. 23(1), pp. 444-460. (2022-03-31)
48. Factors Affecting Forecast Accuracy of Individual Stocks: SVR Algorithm under CAPM Framework. 2022 International Conference for Advancement in Technology (ICONAT), ISBN 978-1-6654-2577-3, pp. 1-6. (2022-03-10)
49. Model Technological Adoption and Job Security in Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM). 2021 International Conference on Decision Aid Sciences and Application (DASA), ISBN 978-1-6654-2781-4, pp. 320-325. (2022-01-24)
50. Effect of Information on Online Purchase Intention: An Extension of Information Acceptance Model. 2021 International Conference on Decision Aid Sciences and Application (DASA), ISBN 978-1-6654-2781-4, pp. 1045-1049. (2022-01-24)
51. Customer Loyalty in the Covid-19 Pandemic: The Application of Machine Learning in Survey Data. Smart Innovation, Systems and Technologies, ISBN 978-981-16-2877-1, Vol. 235, pp. 419-429. (2022-01-01)
52. Online Hotel Booking Continuous Intention in the Digital Transformation Age: Case of Vietnam. Studies in Computational Intelligence, ISBN 978-3-031-05258-3, Vol. 1010, pp. 389-400. (2022-01-01)
53. A Study on Buying Attitude on Facebook in the Digital Transformation Era: A Machine Learning Application. Data Engineering for Smart Systems, ISBN 978-981-16-2641-8 (SCOPUS), Vol. 238, pp. 497-510. (2022-01-01)
54. Forecasting stock price movement direction by machine learning algorithm. International Journal of Electrical and Computer Engineering, ISSN 2088-8708 (SCOPUS), Vol. 12(6), pp. 6625-6634. (2022-01-01)
55. Predicting Exchange Rate under UIRP Framework with Support Vector Regression. Emerging Science Journal, ISSN 2610-9182 (SCOPUS), Vol. 6(3), pp. 619-630. (2022-01-01)
56. Dataset for the electronic customer relationship management based on S-O-R model in electronic commerce. Data in Brief, ISSN 2352-3409 (SCOPUS), Vol. 42(24), pp. 108039. (2022-01-01)
57. Consumer Information Sharing in Facebook: The Negative Role of Perceived Privacy Risk. Advances in Cyber Security, ISBN 978-981-16-8058-8, Vol. 1487, pp. 552–567. (2022-01-01)
58. The Relationship of Corporate Social Responsibility, Brand Trust and Electronic Word of Mouth. 2022 2nd International Conference on Information Technology and Education (ICIT&E), ISBN 978-1-6654-9434-2, pp. 43-48. (2022-01-01)
59. The Continuous Intention to E-learning System Adoption of Students in the Covid-19 Pandemic: The combination of TAM and TTF theory. 2022 International Conference on Decision Aid Sciences and Applications (DASA), ISBN 978-1-6654-9502-8, pp. 1202-1206. (2022-01-01)
60. Consumer behavior in Online Flash Sale: Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) analysis. 2022 International Conference on Decision Aid Sciences and Applications (DASA), ISBN 978-1-6654-9501-1 (SCOPUS), pp. 88-93. (2022-01-01)
61. The Accommodation Services Booking Intention Through the Mobile Applications of Generation Y: An Empirical Evidence Based on TAM2 Model. Prediction and Causality in Econometrics and Related Topics, Springer, Cham, ISBN 978-3-030-77093-8, Vol. 43, pp. 559-574. (2022-01-01)
62. Generation X’s Shopping Behavior in the Electronic Marketplace Through Mobile Applications During the COVID-19 Pandemic. Information Systems Research in Vietnam, Springer, Singapore, ISBN 978-981-19-3803-0, Vol. 8, pp. 117-131. (2022-01-01)
63. Communication Strategies for Interaction in Social Networks. Artificial Intelligence and Cybersecurity, Taylor & Francis, ISBN 978-100-30-9751-8, Vol. 12, pp. 195-207. (2022-01-01)
64. Support Vector Regression Algorithm under in the CAPM Framework. 2021 International Conference on Data Analytics for Business and Industry, ICDABI 2021, ISBN 978-166541656-6, pp. 186-190. (2021-12-29)
65. Organic foods online shopping intention: The moderator role of Social Distancing policy. 2021 International Conference on Data Analytics for Business and Industry, ICDABI 2021, ISBN 978-166541656-6, pp. 609-614. (2021-12-29)
66. Trust Based Online Food Review toward Customers’ Restaurant Selection Intention in Food and Beverage Service. Journal of Logistics, Informatics and Service Science, ISSN 2409-2665, Vol. 8(2), pp. 151-170. (2021-12-16)
67. Lecturers’ Intention to Use Online Video Conferencing tools: The role of Perceived severity. 2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME), ISBN 978-1-6654-2814-9, pp. 1-6. (2021-12-14)
68. Online Project Management Service adoption intention: An integration of Technology Acceptance Model and Task-Technology Fit theory. 2021 IEEE International Conference on Computing (ICOCO), ISBN 978-1-6654-3690-8, pp. 1-6. (2021-11-20)
69. The Positive Electronic Word of Mouth: A Research Based on the Relational Mediator Meta-Analytic Framework in Electronic Marketplace. Data Engineering for Smart Systems, ISBN 978-981-16-2640-1, Vol. 238, pp. 147–157. (2021-11-14)
70. Students' Learning Management System Adoption Intention in COVID-19: An Integration of TPB and TTF Model. 2021 7th International Conference on Education and Technology (ICET), ISBN 978-1-6654-2781-4, pp. 187-193. (2021-10-27)
71. Capital Structure and Trade-Off Theory: Evidence from Vietnam. Journal of Asian Finance, Economics and Business, ISSN 2288-4637 (SCOPUS), Vol. 8(1), pp. 45-52. (2021-01-01)
72. Employer Attractiveness and Employee Performance: An Exploratory Study. Journal of System and Management Sciences, ISSN 1816-6075 (SCOPUS), Vol. 11(1), pp. 97-123. (2021-01-01)
73. The Google Advertising Service Adoption Behavior of Enterprise in the Digital Transformation Age. Webology, ISSN 1735-188X (SCOPUS), Vol. 18 (Special Issue 2), pp. 153-170. (2021-01-01)
74. The impact of social media marketing on the travel intention of Z travelers. 2021 IEEE International IOT, Electronics and Mechatronics Conference (IEMTRONICS), ISBN 978-1-6654-1160-8 (SCOPUS), pp. 1-6. (2021-01-01)
75. Nghiên cứu nguyên nhân và kết quả mối quan hệ giữa cựu sinh viên và trường đại học: Trường hợp Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh (IUH). Tạp chí Công Thương, ISSN 0866-7756, tập 5(3/2021), trang 153-159. (2021-01-01)
76. The Impact of Chatbots on the Relationship between Integrated Marketing Communication and Online Purchasing Behavior in The Frontier Market. Jurnal The Messenger, ISSN 2086-1559 (ISI), Vol. 13(1), pp. 19-32. (2021-01-01)
77. Ảnh hưởng của mạng xã hội Facebook đến thái độ mua hàng trực tuyến của giới trẻ trong thời kỳ chuyển đổi số. Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Trường Đại học Công nghiệp TP.HCM, ISSN 2525-2267, tập 50, trang 43-53. (2021-01-01)
78. Lòng trung thành khách hàng đối với hàng nội địa trên thị trường điện tử trong đại dịch Covid-19. Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Trường Đại học Công nghiệp TP.HCM, ISSN 2525-2267, tập 50, trang 149-159. (2021-01-01)
79. Intention to Use E-Marketing in Small and Medium Enterprises in the Covid-19 pandemic. 2021 International Conference on Informatics, Multimedia, Cyber and Information System (ICIMCIS), ISBN 978-1-6654-2733-3, pp. 114-119. (2021-01-01)
80. The role of Pronunciation English Learning Applications in Vietnam: An experimental study. 2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME), ISBN 978-1-6654-2814-9 (SCOPUS), Vol. 1, pp. 50-57. (2021-01-01)
81. Continuous Purchase Intention from E-Marketplace: A case study of Organic Agricultural Products. international conference of ict for rural development, 2021. (2021-01-01)
82. Improving the Competitiveness of Exporting Enterprises: A Case of Kien Giang Province in Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, ISSN 2288-4645 (SCOPUS), Vol. 7(6), pp. 495-508. (2020-01-01)
83. The intention to purchase designed fashion product of Vietnamese Designer: The mediator of customer relationship. Journal of Business & Retail Management Research, ISSN 1751-8202, Vol. 14 (2), pp. 22-32. (2020-01-01)
84. Factors affecting Customer Relationship and the Repurchase Intention of Designed Fashion Products. Journal of Distribution Science, ISSN 1738-3110 (SCOPUS), Vol. 18 (2), pp. 17-28. (2020-01-01)
85. The Antecedents of Relationship Marketing and Customer Loyalty: A Case of the Designed Fashion Product. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, ISSN 2288-4637 (SCOPUS), Vol. 7(2), pp. 195-204. (2020-01-01)
86. Lecturers' adoption to use the online Learning Management System (LMS): Empirical evidence from TAM2 model for Vietnam. Journal of Science Ho Chi Minh City Open University, ISSN 1859-3453, Vol. 10(2), pp. 3-17. (2020-01-01)
87. Mối quan hệ giữa sự trải nghiệm và lòng trung thành khách hàng - Vai trò điều tiết của động cơ nhận thức: Trường hợp ngành kinh doanh dịch vụ. Tạp chí Kinh tế và Phát triển, ISSN 1859-0020, tập 276, trang 103-112. (2020-01-01)
88. The Impact of Electronic Word-Of-Mouth on Admission Intention to Private University. Test Engineering and Management, ISSN 0193-4120, Vol. 83, pp. 14956-14970. (2020-01-01)
89. The Impact of the Personal Data Disclosure's Tradeoff on the Trust and Attitude Loyalty in Mobile Banking Services. Journal of Promotion Management, ISSN 1049-6491 (SCOPUS), Vol. 27(4), pp. 585-608. (2020-01-01)
90. Các yếu tố ảnh hưởng đến mối quan hệ khách hàng và ý định mua sắm sản phẩm thời trang Việt Nam. Tạp chí Công Thương, ISSN 0866-7756, tập 1, trang 230-236. (2020-01-01)
91. Electronic Loyalty In Social Commerce: Scale Development and Validation. Gadjah Mada International Journal of Business, ISSN 1411-1128 (SCOPUS), Vol. 22(3), pp. 276-300. (2020-01-01)
92. The role of Mobile Skillfulness and User Innovation toward Electronic Wallet Acceptance in the Digital Transformation Era. 2020 International Conference on Information Technology Systems and Innovation (ICITSI), ISBN 9781728181967 (SCOPUS), pp. 30-37. (2020-01-01)
93. The Relationship between Perceived Value and Peer Engagement in Sharing Economy: A Case Study of Ridesharing Services. Journal of System and Management Sciences, ISSN 1816-6075 (SCOPUS), Vol. 10(4), pp. 149-172. (2020-01-01)
94. Sự đáng tin của một doanh nghiệp trực tuyến: Một nghiên cứu định tính. Doanh nghiệp và những thay đổi chiến lược trong bối cảnh Cách mạng Công nghiệp 4.0, ISBN 978-604-73-7954-5, trang 271-288. (2020-01-01)
95. Electronic Loyalty in the relationship between Consumer Habits, Groupon Website Reputation, and Online Trust: A case of the Groupon Transaction. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, ISSN 1992-8645 (SCOPUS), Vol. 98(24), pp. 3947-3960. (2020-01-01)
96. The perceived enjoyment of the online courses in digital transformation age: The uses - gratification theory approach. 6th International Conference on e-Learning, ICEL 2020, ISBN 978-1-6654-1550-7 (SCOPUS), pp. 183-188. (2020-01-01)
97. Tăng trưởng kinh tế, tiêu thụ điện, tỉ lệ đô thị hóa và dấu chân sinh thái: Thực nghiệm ở các nước ASEAN. Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế và Kinh doanh Châu Á, ISSN 2615-9104, tập 31(8), trang 5–24. (2020-01-01)
98. The Relationship between the Perceived Mental Benefits, Online Trust, and Personal Information Disclosure in Online Shopping. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, ISSN 2288-4637 (SCOPUS), Vol. 6(4), pp. 261-270. (2019-01-01)
99. Perceived Mental Benefit in Electronic Commerce: Development and Validation. Sustainability, ISSN 2071-1050 (ISI), Vol. 11(23), pp. 6587. (2019-01-01)
100. A Study on the Chain of Cost Values – Online Trust: Applications in Mobile Commerce in Vietnam. Journal of Applied Economic Sciences, ISSN 1843-6110, Vol. XIV/2019 (63), pp. 269-280. (2019-01-01)
101. Customer Electronic Loyalty towards Online Business: The role of Online Trust, Perceived Mental Benefits and Hedonic Value. Journal of Distribution Science, ISSN 1738-3110 (SCOPUS), Vol. 17(12), pp. 81 - 93. (2019-01-01)
102. Nghiên cứu sự đánh đổi giữa lợi ích và chi phí khi sử dụng dịch vụ trực tuyến: Trường hợp thương mại di động tại Việt Nam. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, ISSN 2525-2267, tập 41, trang 141-155. (2019-01-01)
103. Lợi ích cảm nhận của thương mại di động đối với khách hàng tại thành phố Hồ Chí Minh: Tiếp cận với khái niệm đa chiều. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, ISSN 2525-2267, tập 42, trang 38-52. (2019-01-01)
104. Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến lòng tin trực tuyến của khách hàng Việt Nam: Trường hợp thương mại xã hội. Tạp chí Công Thương, ISSN 0866-7756, tập 5, trang 198-204. (2019-01-01)
105. Lợi ích tinh thần cảm nhận khi mua hàng trực tuyến. Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, ISSN 1859-3453, tập 14(1), trang 3-17. (2019-01-01)
106. Ảnh hưởng của rủi ro cảm nhận đến ý định mua hàng trực tuyến của khách hàng tại TP.HCM. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, ISSN 2525-2267, tập 34, trang 87-97. (2018-01-01)
107. Nghiên cứu nhận thức bảo vệ thông tin riêng tư của người mua hàng trực tuyến tại TP.HCM. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, ISSN 2525-2267, tập 26, trang 66-76. (2017-01-01)
108. A study about financial stress affect to the absenteeism at work of textile employee in Ho Chi Minh city in integrating into tpp. Vietnam Trade and Industry Review, ISSN 0866-7756, Vol. 8, pp. 140-149. (2016-01-01)
109. Nghiên cứu các nhân tố tác động đến lòng trung thành của khách hàng mua theo nhóm trên Internet. Tạp chí Đại học Công nghiệp, ISSN 1859-3712, tập 20(3), trang 99-111. (2015-01-01)
110. Ảnh hưởng của mạng xã hội đến lòng trung thành của khách hàng: Ứng dụng trường hợp của Facebook. Tạp chí Đại học Công nghiệp, ISSN 1859-3712, tập 18 (1), trang 86 - 97. (2015-01-01)
111. Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi tiêu dùng hàng hóa Trung Quốc của người dân tại thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Đại học Công nghiệp, ISSN 1859-3712, tập 16(4), trang 100-112. (2014-01-01)
F. Tổ chức khoa học tham gia
1. Journal of Logistics, Informatics and Service Science (Scopus) (2022), Thành viên Ban biên tập
2. Advances in Operations Research (ESCI, Scopus) (2021), Academic Editor
3. Hội Kỹ sư Điện và Điện tử (2020), Thành viên
4. Jurnal The Messenger (ESCI) (2020), Thành viên Ban biên tập Quốc tế
5. International Journal of Technology Transfer and Commercialisation (2020), Thành viên Ban biên tập
6. Journal of System and Management Sciences (Scopus) (2020), Thành viên Ban biên tập
7. Công ty TNHH Innoteq (2018), Giám đốc điều hành
G. Thông tin khác
Bùi Thành Khoa là giảng viên Trường Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh. Ông nhận bằng thạc sĩ, năm 2012, về Kinh doanh Kinh tế tại Đại học Toulouse 1 Capitole, Pháp; và Tiến sĩ năm 2020, ngành Quản trị Kinh doanh tại Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam. Đến thời điểm hiện tại, ông ấy có nhiều bài báo, chương sách được lập chỉ mục trên hệ thống SCOPUS, ISI. Ông là thành viên của Ban Biên tập Cố vấn Quốc tế của Jurnal the Messenger, một tạp chí thuộc hệ thống ISI, cũng như ban biên tập của các tạp chí thuộc danh mục Scopus như Journal of System and Management Sciences; Advances in Operations Research; Journal of Logistics, Informatics and Service Science, cũng như Journal of Technology Transfer and Commercialisation của Nhà xuất bản Inderscience Publisher. Các chủ đề nghiên cứu quan tâm của ông là phương pháp luận, thương mại điện tử, hành vi tổ chức, học máy và hành vi người tiêu dùng.
TT Tiêu đề Mô tả Download
1 Quản trị tác nghiệp Thương mại điện tử Password trên LMS Download
2 Nhập môn chuyên ngành Thương mại điện tử Password trên LMS Download
Đào tạo ngắn hạn
  • Giới thiệu Trường Đại học Công nghiệp TP.HCM
Đơn vị liên kết